Debat     Galleri     Log in
Det ser "lågende" ud i 2009

Af Journalist Ronald Nielsen, MedieKontoret

Firetyve udgivelser - ny fælles
bil- og boligavis til næste år
Det er jo altid spændende at se, hvad der gemmer sig bag de 24 låger i årets julekalender. Som det fremgår, har vi til dette nummer af BilavisViborg også valgt at illustrere forsiden med 24 låger. Ikke blot fordi vi nu er godt inde i julemåneden, men også fordi vi har en særlig gave til bladets læsere og annoncører: Fra og med 2009 fordobler vi antallet af udgivelser - fra 12 til 24 numre årligt.

- Denne fordobling af udgivelsesfrekvensen skal ses som et udtryk for den store gennemslagskraft, som BilavisViborg har haft hos både læserne - altså de potentielle bilkunder - og hos vores annoncører. En gennemslagskraft, som jeg blandt andet tilskriver vores klare fokusering på det lokale bilmarked, dvs. de førende forhandlere i og omkring Viborg, siger Jens Borved, indehaver af Borved Grafisk, der står som udgiver af BilavisViborg.

Slås sammen med Viborg ny boligavis
Nyt bliver det også, at BilavisViborg indgår i et samarbejde med Viborg ny boligavis, der hidtil har været udgivet af statsaut. ejendomsmægler John Frandsen A/S. Det sker i en ny fælles bil- og boligavis, hvis ene halvdel alene har fokus på biler og biludstyr, mens den anden halvdel udelukkende fokuserer på boligmarkedet.

- Biler og boliger henvender sig i vidt omfang til de samme målgrupper. Vi tror på, der kan opstå en god synergi ved at samle kræfterne i en fælles avis, ligesom det vil betyde en reduktion af produktionsomkostningerne, som også vil komme annoncørerne til gavn. Men selv om læserne fremover vil modtage én fælles avis, er der fortsat tale om to selvstændige produkter. Man kan således sige, at den nye bil- og boligavis får to forsider - men ingen bagsider. Ligeledes er det planen at udvikle den redaktionelle dækning af begge de to temaer, siger Jens Borved.

Også annoncer udefra
Der er udviklet et meget præsentabelt og overskueligt layout for Viborgs nye fælles bil- og boligavis. Ud over de fordele, dette indebærer for de faste annoncører, giver det også bedre muligheder for "eksterne" annoncører for at indrykke annoncer. For eksempel på siderne mellem avisens boligdel og dens bildel.

- Vi tror på, at denne nyskabelse på den lokale mediefront vil blive et attraktivt annoncemedie - også for virksomheder uden for bil- og boligbranchen. Det kan for eksempel være annoncer for livsstils- og oplevelsesprodukter, siger Jens Borved.

Viborgs nye bil- og boligavis udkommer i ca. 60.000 eks. i Skive- og Viborgområdet, og får BorvedAdvertising som udgiver.


Ejendomsmæglerne John Frandsen og Flemming Jensen sammen med Jens Borved giver hånd på den nye aftale


Som dette udsnit af Bilavisviborgs forside med julekalenderen antyder, udkommer avisen næste år 24 gange som en kombineret bil- og boligavis


Det bliver de samme medarbejdere der i det nye år står for produktionen af den nye bil- og boligavis

 

 

<-- Tilbage